ورود / عضویت

چه مکمل‌های بدنسازی استفاده می‌کنم؟ درباره مکمل BCAA

درباره مکمل BCAA

مکملی که توصیه می شود BCAA. این مکمل به عنوان نوشیدنی مانند آبمیوه مصرف می شود.در اوقات بیکاری که قصد نوشیدن چیزی را دارید ولی  نوشابه یا آبمیوه برایتان تکراری است یا دوست ندارید، می توانید این مکمل را در آب ریخته و با یخ بنوشید.

در زمان هایی که گرسنه هستید یک یا چند ساعت قبل بجای اینکه سراغ یخچال بروید و هله هوله بخورید و کالری اضافه دریافت کنید از این محلول استفاده کنید هم بدنتان هیدراته می ماند هم اینکه گرسنگی به تعویق می افتد. اما چرا BCAA ؟ پرا از طعم دهنده ها استفاده نکنیم ؟ گاهی اوقات می توان از این طمع دهنده های مصنوعی استفاده کرد ولی همانطور که هیچ کالری ندارد، هیچ فایده ای هم ندارد. اما BCAA هم خوش طمع است و فایده هم دارد.

باور های نادرست درباره BCAA

موردی که در بدنسازی جا افتاده، اینکه هرکس که دوره حجم یا هر دوره دیگری انتخاب می کند، BCAA و پروتئین و 1:45…. را هر سه تا باهم مصرف می کنند و کلی هم هزینه

بوجود می آید چون BCAA مکمل ارزانی نیست ! درصورتی که اصلا نیازی به این کار نیست، کسی که پروتئین مورد نیاز بدنش از طریق غذایی که به بدنش می رسد دیگر نیازی به رساندن پروتئین با BCAA ندارد.

افرادی آماتور، افرادی که در مسابقات شرکت نکرده اند، باید بدانند مصرف پروتئین و BCAA بلافاصله بعد از تمرین، پول دور ریختن است، ضرر ندارد می توانید مصرف کنید ممکن

است فایده هم داشته باشد ولی سعی کنید پولتان را بهتر و بهینه تر خرج کنید ! ، شما هزینه زیادی می کنید برای پروتئین و BCAA درصورتی که هر دوی آنها یک کار را انجام می دهند.

زمان دیگری BCAA که مورد استفاده قرار می گیرد، هنگام صبح است. شما از خواب بیدار شدید و اولین کاری که می خواهید انجام دهید ورزش کردن است یعنی

قبل از صبحانه.در این حالت دو کار انجام می شود یکی مصرف قهوه برای بیدار و سرحال شدن.( به دلیل وجود کافئین در قهوه و بالا رفتن چربی سوزی) ،

و کار دیگر مصرف  BCAA است.

همه چیز درباره مکمل بی سی دبل ای
همه چیز درباره مکمل بی سی دبل ای

بیشتر و بهتر بخوانید!

تاثیر خود ارضایی و رابطه جنسی در بدنسازی

چرا BCAA صبح مورد استفاده قرار می گیرد ؟

زیرا وقتی که در خواب هستید در خون هیچ آمینواسید نمی ماند زیرا در خواب برای ریکاوری مورد استفاده قرار می گیرد.اگر تمرین کنید، کلا تمرین با شکم خالی چه هوازی چه بدنسازی اصلا جالب نیست چون بدن در حالت قحطی است و این شایعه های چربی سوزی بیشتر در حین ناشتا و شکم خالی درست نیست.کاری که بهتراست انجام دهید برای اینکه راندمان تمرینتان بالا برود (چه برای تمرین هوازی و برای تمرین بدنسازی) استفاده از قهوه و BCAA است.

آیا به شما هم گفته اند نباید شام برنج بخورید؟ آیا این حرف پایه علمی دارد؟

آیا نباید شام برنج بخورم؟!

آیا برای ورزش با وزنه BCAA کافی است؟

برای ورزش های هوازی  BCAA کافی است ولی اگرورزش وزنه دارید از شکلات استفاده کنید شکلات هایی مانند METRO –SNIKER و از انواع شکلات ها که 200 تا 300 کالری دارد اما  همان اول قند خوبی به بدن می رساند هم  بهتر می توانید ورزش کنید هم بدن گلوکز دارد که بتواند به عنوان سوخت برای وزنه زدن استفاده کند.

 ازاین شکلات ها حتی در دوران رژیم هم می تواند استفاده کرد البته برای اوقاتی که صبح می خواهید ورزش کنید.

هیچ تصور بدی درباره شکلات وجود ندارد که باعث چاقی می شود و از این نوع شایعات وقتی که شکلات مصرف می کنید بین 200 تا 300 کالری دارد و می توانید این مقدار را از وعده غذایی کم کنید مثلا از هر وعده 100 کالری کم کنید.

بیشتر بخوانید : تفاوت فیتنس و بدنسازی چیست؟

طریقه مصرف BCAA

طریقه مصرف درست BCAA
طریقه مصرف درست BCAA

طریقه مصرف BCAA اینگونه است که در یک بطری بزرگ یک مقدار بریزید نه 3 گرم نه 5 گرم نه 10 گرم بنا  به مزش هر موقع که خوب شد همان مقدار بعد از کراتین و NAC و ویتامین C و کمی هم نسکافه می توانید اضافه کنید که خوش طمع بشود. اینکه از چه برندی استفاده کنید زیاد مهم نیست مثلا برندی هندی .6:12……. که هیچ مواد غیر مجازی در آن به کار نرفته و شرمت معتبر و معروفی است .

اگر بدنسازی کار می کنی و ماه رمضان روزه هم می گیری، این مقاله بهت کمک می کنه بدنت تو ماه رمضون افت نکنه!

بهترین برنامه غذایی و تمرین بدنسازی در ماه رمضان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *