ورود / عضویت

درمان خانگی ریزش مو با آب پیاز

درمان ریزش مو با آب پیاز

یک مسئله بسیار مهم برای هر کدام از ما موهایمان است و همواره به دنبال راه هایی برای تقویت و رشد مجدد موهایمان هستیم.معمولا تمایل ما این است که از روش های درمانی خانگی و طبیعی برای جلوگیری از ریزش موهایمان استفاده کنیم تا روش های دارویی و شیمیایی!

در این مطلب شرح روش درمان ریزش مو با آب پیاز را از زبان امین قسمتی خواهید خواند.

قصد های مختلف برای استفاده درمانی از آب پیاز

در روش درمان ریزش مو با آب پیاز ادعاهای فراوانی مطرح شده است.عده ای برای جلوگیری از رزش موهایشان از آن استفاده می کنند و عده ای دیگر برای درمان خشکی مو.همچنین عده ای دیگر برای بازیابی موهایی که از دست رفته است روی به این روش می آورند. و در حالت کلی قصد از استفاده از آب پیاز بهتر کردن و با کیفیت تر کردن موهای سر است.

آیا آب پیاز برای مو خوبه؟
آیا آب پیاز برای مو خوبه؟

چرا استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو مورد اهمیت قرار گرفته است؟

تمام این ادعاها به دلیل فوائد پیاز و آب پیاز می باشد.آب پیاز سرشار از سولفور (گوگرد) است.سولفور در تشکیل یک سری از آمینو اسید ها نقش مهمی دارد مثلا آمینو اسید سیستین و متیونین مستقیما به وجود سولفور بستگی دارند.از طرفی آمینو اسید ها برای تشکیل پروتئین ها لازم هستند.از طرفی پروتئین ها در نقاط مختلف بدن ما مانند پوست، ناخن و ماهیچه های ما و موهای ما نقش مهمی دارند.در واقع این چرخه مثل یک زنجیر به یکدیگر وابسته است.

اگر موهایتان ریزش دارد، حتما تا به حال اسم قرص فیناستراید و ماینوکسیدیل را شنیده اید! آیا این داروها روی ریزش مو تاثیر دارد؟!

تاثیر فیناستراید بر ریزش مو + تحقیقات انجام شده

روند اثر بخشی زنجیره ای آب پیاز بر موها

اگر میخواهید موهایتان خوب باشند، باید میزان کراتین در دسترس بدنتان برای ساخت مو کافی باشد.در واقع کراتین یک نوع پروتئین است، پروتئین به آمینو اسید نیاز دارد و آمینو اسید ها به مواد مختلفی به ویژه سولفور نیاز دارند و به نوعی یک زنجیره را تشکیل می دهند.

به همین دلیل وقتی شما در حال رساندن آب پیاز به پوست سرتان هستید، میزان سولفور بیشتری به موهایتان و فولیکول های آن رسانده اید پس بنابراین بهتر آمینو اسید در فرآیند ساخت مو تولید می شود و پروتئین با کیفیت تر تشکیل می شود و در کل کراتین بیشتری تولید می شود.

افزایش گردش خون در پوست سر توسط آب پیاز

این ادعا نیز وجود دارد که اعمال آب پیاز بر روی پوست سر باعث افزایش گردش خون می شود و به این ترتیب خون بیشتری به فولیکول های مو رسیده و در نتیجه موها روند رشد سالمتر و بهینه تری دارند.درست مثل درخت یا گیاهی که آبرسانی و کودرسانی به آن باعث رشد بهتر و بیشترش می شود.

تحقیقات علمی در مورد درمان ریزش مو با آب پیاز

در سال 2002 دو گروه از افراد را انتخاب کردند. گروه A گروهی از افراد (حدود 23 نفر هم خانم هم آقا) بودند که به مدت زمان 2 ماه و به تعداد روزانه 2 سری با آب پیاز پوست سرشان را شستشو دادند.گروه B را نیز به همان دفعات و همان مدت زمان اما این بار با آب معمولی پوست سرشان شستشو داده شد.

تغییرات فوق العاده در گروه A

بعد از حدود دو هفته در گروهی A تغییرات (رشد و بهتر شدن شرایط مو) دیده شد.از 23 نفر در گروه A بعد از 4 هفته در 17 نفر رشد مجدد مو دیده شد و بعد از 6 هفته همین تعداد به 20 نفر رسید! جالب است بدانید این رشد مجدد مو بیشتر برای آقایان حاضر در گروه بوده است تا خنم ها

تغییرات نه چندان چشمگیر در گروه B

در تمام طول مدت 8 هفته تنها 2 نفر از گروه B رشد بهتر مو را تجربه کرده اند!

آیا این تحقیق همه چیز را در مورد تاثیر آب پیاز بر رشد مجدد مو اثبات می کند؟

البته این تحقیق گستردگی زیادی نداشته است به میزانی که بتوان به صورت یک قانون در نظرش گرفت.از این بابت که تحقیق کمی قدیمی بوده و همانطور که گفته شد در سال 2002 انجام گرفته است و آنطور که باید کنترل روی افراد حاضر در این تحقیق انجام می گرفت، پیش نرفت! اما در حالت کلی می توان از آن به عنوان یک سری شواهد مستدل یاد کرد.

فوائد دیگر آب پیاز در روند درمان پوست سر و مو

آب پیاز همچنین فوائد شگفت انگیز دیگری نیز همچون خاصیت آنتی باکتریال بودن را داراست و می تواند به پوست سر برای مبارزه با عفونت ها کمک نماید.این خاصیت آب پیاز می تواند در کسانی که عفونت پوست سر دارند و یا قارچ های پوستی دارند و به این دلیل موهای سرشان کم پشت شده یا ریخته است کمک کند.نمی توان گفت تنها دلیل ریزش موهای سر DHT و یا ارثی بودن است و ریزش مو می تواند بر اثر بیماری های عفونی پوستی باشد.

آب پیاز برای چی خوبه؟
آب پیاز برای چی خوبه؟

بنابراین این دسته از افراد می توانند با استفاده از آب پیاز، از این نوع ریزش مو جلوگیری کنند.مسلما موی سالم از پوست سر سالم رشد می کند و از یک پوست ناسالم و بیمار، نمی توان انتظار رشد یک موی سالم و با کیفیت داشت.

اگر نگران موهای خودتان هستید، احتمالا شما به خودتان و وزنتان هم اهمیت می دهید! مطلب زیر برای شماست از دستش ندهید!

شام برنج بخورم یا نه؟!

خواص آنتی اکسیدانی آب پیاز

فلیوونولید (flavonoid) یکی از آنتی اکسیدان ها می باشد که در آب پیاز فراوان یافت می شود. مکانیزم عملکرد آنتی اکسیدان ها به این صورت است که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند و رادیکال های آزاد به پوست، مو و به بدن آسیب می زنند.وقتی رادیکال آزاد در پوست سر بیشتر باشد، می تواند ضرر بیشتری به فولیکول های موی سر برساندبنابراین استفاده از آب پیاز باعث می شود که مو بتواند رشد طبیعی خود را داشته باشد بدون اینکه مانعی سر راهش قرار بگیرد.

نکاتی که قبل از استفاده از آب پیاز برای سر و مو باید بدانید

قبل از استفاده از آب پیاز باید بدانید که ممکن است با استعمال آن دچار مشکلات شوید اگر در دسته افرادی که در ادامه ذکر کرده ایم باشید!

واکنش آلرژیک به آب پیاز

افرادی وجود دارند که به پیاز و آب پیاز واکنش آلرژِیک نشان می دهند و یا اصطلاحا به آن آلرژی دارند.در صورت وجود این موضوع، نباید از آب پیاز استفاده کنید.

خارش و تورم یا قرمزی در ناحیه استفاده شده

از طرفی افراد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در صورت استفاده از آب پیاز دچار خارش و یا قرمزی در ناحیه پوست سر یا حساسیت در آن شوند.این افراد می توانند آب پیاز را با آلوئه ورا و یا روغن نارگیل ترکیب کنند و از تاثیر حساسیت را کمتر کنند.

تداخل دارویی

مثلا آسپرین می تواند حساسیت به آب پیاز را افزایش دهد.بهترین راه حل این است که از پوست سر خود تست بگیرید! یعنی مقداری از آب پیاز را به سر خود (مثلا قسمت مو دار شقیقه ها) بمالید و منتظر بمانید تا نتیجه آن را ببینید.

نحوه تهیه آب پیاز برای استعمال روی پوست سر و مو

چند عدد پیاز تهیه کنید، کاملا آن ها را بشوئید و پوستشان را بکنید و به شما پیشنهاد می کنیم آن ها را در میکسر و یا جویسر بریزید.در این صورت می توانید ترکیب پوره ای یا مستقیما آب پیاز را استخراج کنید.اگر در حین این عمل پیاز و آب آن با هم ترکیب شده اند، می توانید با استفاده از یک دستمال کتان ترکیب را بفشارید و آّ پیاز را از خود آن جدا کنید.

گرفتن آب پیاز برای رشد مو
گرفتن آب پیاز برای رشد مو

آیا تا به حال از آب پیاز برای تقویت پوست خودتان استفاده کرده اید؟ یک راه بهتر برای آنکه منافذ باز پوست خود را درمان کنید!

بهترین راه درمان خانگی منافذ باز پوست

جمع بندی از تاثیر آب پیاز بر درمان ریزش مو

استفاده از آب پیاز می تواند در درمان ریزش موی سر کمک کننده باشد اما در مواردی نیز ممکن است تاثیر چندانی روی مو و پوست سر مشاهده نشود.اما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال یک روش ساده و خانگی هستید، این روش ارزان را حتما امتحان نمائید.در واقع با هر امکاناتی می توانید این روش را در منزلتان به اجرا برسانید.

همچنین استفاده از روش ضرری به شما نمی رساند (البته به جز بوی بد آن و موارد آلرژِیکی) .در واقع اگر در مرحله ریزش مو هستید و نمی دانید چکار کنید و می خواهید با یک روش خانگی از آن جلوگیری کنید، این روش روش مناسبی است و نمی تواند باعث ریزش بیشتر موهایتان بشود.

همچنین در صورت استفاده عجول نباشید چرا که این روش زمانبر است. طبق منابع مطالعه شده، استفاده 2 بار در روز می تواند پس از 2 تا 3 هفته تاثیرات مثبت اولیه را بر روی موهایتان نشان دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *