ورود / عضویت

8 اصطلاح رایج در مدلینگ

۸ سلاح رایج در مدلینگ

بسیاری از افرادی که میخواهند در حوزه مدلینگ فعال باشند، هنوز اصطلاحات رایج در دنیای مدلینگ را نمی دانند.مگر می شود فوتبالیستی نداند که آفساید چیست؟بنابراین یک مدل هم باید بداند که اصطلاح های رایج در این دنیای حرفه ای به چه معناست.

1-AGANCY

agancy به زبان فارسی به معنای آژانس است. modeling agancy به معنای آژانس مدلینگ است. آژانس مدلینگ نام یک کمپانی یا مجموعه ای است که شما به آنجا می روید و ثبت نام می کنید و آن آژانس برای شما پروژه مدلینگ فراهم می آورد.

آژانس های مدلینگ مشتری هایی (کلاینت) دارند که به مدل احتیاج دارند.آزانس های مدلینگ به دنبال پروژه می گردند و شما را به کلاینت ها معرفی می کنند.حتی ممکن است تبلیغ شما را برای کلاینت ها انجام بدهند.

مدل های فریلنسر و آژانس های مدلینگ

بسیاری از مدل ها وجود دارند که خودشان برای خودشان پروژه فراهم می کنند.به این مدل ها فریلنسر مدل گفته می شود.این مدل ها نیازی به آژانس های مدلینگ ندارند.

اما مدل آکادمی پیشنهاد می کند که حتما با یک آژانس مدلینگ کار بکنید.چرا که دردسر های مدل های فریلنسر را نخواهید داشت.مشکلاتی از قبیل امضای قرارداد و … می تواند مشکل یک مدل فریلنسر باشد.در صورتی که تمام این کار ها را یک آژانس برایتان انجام خواهد داد.

2-AGENT / BOOKER

هر آژانس مدلینگ دارای چند عدد AGENT یا BOOKER می باشد.ایجنت یک شخص است که برای آژانس مدلینگ کار می کند.کار یک ایجنت، به زبان عامیانه جوش دادن یک معامله می باشد.به این معنا که یک ایجنت، عکس های شما را بین مشتریان خود پخش می کند.

اگر مشتری یا کلاینت از بین عکس های یک ایجنت، شما را بپسندد، ایجنت با شما هماهنگ شده تا سر قرارداد بروید و یا مشتری را ببینید.در واقع ایجنت تمام دردسر هایی که بین کلاینت و مدل وجود دارد را حل می کند و مدل دیگر نگران این موارد نمی باشد.

هر مدل می تواند با چند BOOKER در ارتباط باشد.

3-CLIENT

کلاینت یک فرد یا شرکتی است که به دنبال مدل می گردد.مثلا یک طراح لباس و یا یک کمپانی می توانند کلاینت باشند.کلاینت مدل ها را برای پروژه خود استخدام می کند.

4-AUDITION / CASTING

آدیشن یک فراخوان برای یک پروژه بخصوص هست.افرادی که شرایط آن پروژه را دارند می توانند به آدیشن بروند و در آن بصورت حضوری شرکت کنند تا در نهایت معلوم شود چه افرادی آماده انجام آن پروژه هستند و ویژگی ها آن فرد که مدل است با رقیب های دیگر بررسی شود و در نهایت فرد مورد نظر انتخاب شود.

در این صورت تنها ارسال عکس یک مدل برای آن کلاینت کافی نیست! کلاینت باید مدل را ببیند تا صدای او را بشنود. در مثالی دیگر فرض کنید برای یک پروژه خاص، نیاز است انعطاف پذیری بدن شما برای پوزینگ بررسی شود، در این صورت کلاینت باید از نزدیک با شما آشنا شده و منعطف بودن بدن شما را از نزدیک ببیند.

به کل این فرآیند آدیشن یا کستینگ گفته می شود.

AUDITION هم می تواند با حضور مستقیم کلاینت برگذار شود و یا بدون حضور کلاینت (که اکثرا به این صورت است) توسط افرادی که کارشان آدیشن گرفتن است.

5-CALL BACK / SHORTLISTED

وقتی شما به AUDITION می روید، در بعضی از مواقع کلاینت برخی از مدل ها را انتخاب می کند (SHORTLIST) و بعد دوباره به آن ها فراخوان می دهد (CALL BACK) و این نشانه خوبیست چرا که نشان می دهد کلاینت یا مشتری از شما خوشش آمده است.

شما در این جایگاه با مدل های دیگر SHORT LIST مقایسه می شوید.

6-FITTING

زمانی که به AUDITION رفتید و انتخاب شدید، همه چیز تمام شده است و کلاینت شما را پسندیده است.کلاینت از شما دعوت می کند تا اندازه ها و سایز های بدنی شما را به همراه لباس هایی که برایتان در نظر گرفته است، ببیند.

معنی فیتینگ به صورت کلی زمانی اتفاق می افتد که کلاینت میخواهد لباس هایی را که در پروژه نهایی قرار است بپوشید را در تن شما ببیند، اندازه ها را چک کند و مطمئن شود همه چیز کاملا هماهنگ است.

7-PORTFOLIO

پرتفولیو به زبان ساده یک آلبوم است از عکس های حرفه ای شما ! پرتفولیو می تواند از پروزه های قدیمی که انجام داده اید باشد.همچنین اگر پروژه ای انجام نداده اید و یا عکسی از آن ندارید، عکس های حرفه ای شما در قالب یک آلبوم پرتفولیو شما است.

همانطور که ویترین یک مغازه است که مشتری جذب می کند، پرتفولیوی یک مدل است که می تواند باعث افزایش خواهان آن مدل باشد.

عکس های قرار گرفته در پرتفولیو های شما یک سری ویژگی باید داشته باشند.

  • عکس تمام قد بدن نیز در این آلبوم ها جای دارد.
  • عکس های سیاه و سفید معمولا در پرتفولیو ها وجود دارند.
  • عکس های صورت شما باید در پرتفولیوی شما وجود داشته باشد.

خصوصیات پرتفولیو خوب

پرتفولیویی استاندارد است که تمامی حالات یک مدل درون آن قرار داده شده باشد.نکات زیر را در عکس های پرتفولیوی خودتان رعایت کنید:

  • سعی کنید در عکس های پرتفولیوی خود حتما عکس با لبخند داشته باشید.
  • سعی کنید عکس های جدی در پرتفولیوی خود داشته باشید.
  • اگر قابلیت ورزشی دارید (مثل انعطاف پذیری بدن) به آلبوم پرتفولیوی خود اضافه کنید.

چطور پرتفولیو بسازیم؟

برای ساخت پرتفولیو باید از مدل های معروف و پرتفولیوی آن ها الهام بگیرید.

در مقاله 10 مدل برتر خارجی تمامی این مدل ها را معرفی کرده ایم.

می توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام آن ها با آن ها آشنا شوید و پرتفولیوها را ببینید.

همچنین می توانید از مجله های معروفی مثل ووگ برای الهام گرفتن استفاده کنید.

چرا قابلیت های ورزشی در عکس های پرتفولیو مهمند؟

اکثر آژانس های مدلینگ برای مشتری های خود عکس های پرتفولیو می فرستند.ممکن است مشتری متقاضی مدل، کسب و کار فروش لباس ورزشی داشته باشد!

بنابراین لازم است که مدلی با بدن ورزیده برای این کار تدارک ببیند.

بنابراین یک عکس بدون لباس (با لباس زیر) باید در پرتفولیوی شما وجود داشته باشد.

این عکس ها برای بررسی شرایط فیزیکی یک مدل گرفته می شود.

همچنین بررسی مواردی مثل عدم داشتن ناراحتی های پوستی، عدم داشتن چربی اضافه بدن و …در این عکس ها رایج است.

8-COMP CARD

کامپ کارد یک کارت است که شما می توانید به مشتری بدهید تا در خاطرش بمانید.این کارت می تواند در آدیشن به مشتری ارائه شود.

جزئیاتی مثل قد، وزن، سایز شلوار،دور سینه، سرشانه و …به طور کلی ابعاد بدنی استاندارد شما در این کارت ثبت می شود.

ویژگی کامپ کارد

بهترین عکس های شما باید در کامپ کارد نمایش داده شود.مثلا 5 تا از بهترین عکس های حرفه ای شما در کامپ کارد وجود خواهد داشت.

در واقع کامپ کارد همان پرتفولیو است با این تفاوت که ممکن است پرتفولیو شما شامل 15 عکس باشد که از آن تعداد مشخصی انتخاب شده و داخل کامپ کارد قرار می گیرد.

آژانس شما معمولا وظیفه درست کردن کامپ کارد را بر عهده می گیرد.

لزوم دانستن اصطلاحات مدلینگ

الفبای مدلینگ اصطلاحات آن است.اولین چیز هایی که باید در مدلینگ بدانید اصطلاحات رایج آن است.

در واقع دانستن اصطلاحات مدلینگ مبنی بر حرفه ای بودن شماست و ندانستن آن باعث می شود دید مشتری به شما منفی باشد!

25 دیدگاه دربارهٔ «8 اصطلاح رایج در مدلینگ»

    1. درود بر شما اگر علاقه به حرفه مدلینگ دارید و می خواهید مدل شوید پیشنهاد می کنیم فرم فراخوان جذب مدل در سایت را تکمیل نمائید.

    1. درود بر شما چنانچه علاقه به حرفه مدلینگ دارید پیشنهاد می کنیم فرم فراخوان جذب مدل در سایت را تکمیل نمائید.

    1. درود بر شما آقای علیرضا پیشنهاد می کنیم شما فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید تا از شرایط مدل شدن خود آگاه شوید.

  1. من خوزستانی هستم و هیچ پیشرفتی ندارم اینجا… عشق و علاقم مدل بودنه اینو با کارم ثابت کردم واستعدادشو دارم‌

    1. درود بر شما آقای فاضل پیشنهاد می کنیم شما فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید تا از شرایط خود برای مدل شدن آگاه شوید.

    1. درود بر شما خانم سحر در گام نخست شما فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید تا از شرایط خود برای مدل شدن آگاه شوید در صورت واجد شرایط بودن اطلاعات لازم را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

    1. درود بر شما خانم زهرا داوری شما می توانید فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید تا از شرایط خود برای مدل شدن آگاه شوید.

    1. درود بر شما آقای سعید اگر می خواهید از شرایط خود را برای مدل شدن آگاه شوید پیشنهاد می کنیم فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید.

    1. درود بر شما آقای محسن دهقان پیشنهاد می کنیم شما فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید.

  2. salam aghaye ghesmati
    ey kash javab bedid.
    baraye vorod b agancy shuma bayad che kari anjam dad va inke shuma iran nistid chjori mishe k ba khodeton kar kard
    ag emkanesh hast javab bedin va sharayet kar ba khodeton ro begid 100% soal baghie ham hast va inke chndta az model haei k ba shuma kar mikonan moarefi konid

        1. درود بر شما آقای امیرحسام فرخی شما می توانید فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *