ورود / عضویت

نحوه ورود به مدلینگ

چطور وارد مدلینگ شویم؟

چگونه وارد مدلینگ شویم؟

از کجا باید شروع کنیم ؟

کدام موسسه برویم ؟

خلاصه چه کار هایی انجام بدهیم ؟

این سوالات پر تکرار ترین سوالاتی هستند که در این مورد پرسیده می شود و در ادامه این مطلب قرار است به این سوالات پاسخ بدهیم همچنین برای افرادی که در ایران، ترکیه افغانستان و بقیه کشور های فارسی زبان که مدلینگ در این کشور ها خیلی با بقیه کشور ها تفاوت دارند . قبل از هر کاری به عنوان کسی که می خواهید حرفه ی مدلینگ را انتخاب کنید باید کلیاتی در مورد این حرفه بدانید و دید واضحی به این رشته داشته باشید مثل کسی که می خواهد فوتبال بازی کند ، باید بداند که در چه پستی دوست دارد بازی کند دروازبان یا دفاع یا هافبک یا حمله؟

برای ورود به عرصه مدلینگ، ابتدا باید راه خودتان را انتخاب کنید! (قدم اول)

چطور وارد مدلینگ شویم؟
چطور وارد مدلینگ شویم؟

تمام شغل ها و حرفه های دنیا دسته بندی های خاص خودشان را داخل آن حرفه دارند مدلینگ هم شامل آنها می شود پس به عنوان کسی که دوست دارد در این حرفه پیشرفت کند یا وارد این رشته شود ، مدل نبودید و می خواهید مدل شوید و یا مدل هستید و می خواهید کارتان را حرفه ای تر کنید ، باید زیر شاخه مناسب خودتان را پیدا کنید می خواهید های فشن مدل باشید یا  فیتنس مدل باشید یا علاقه به اینفلوئنسر مدل شدن باشید و یا علاقه به مدل های شبکه های مجازی داشته باشید .

کسانی که در شبکه های اجتماعی فالوور بالا دارند در خیابان با لباس های مختلف عکس می گیرند یا در دستشویی سلفی های زیادی می گیرند مدل نمی شوند و به همین خاطر خیلی واجب است که اولا بدانید که چه دسته بندی هایی وجود دارد تا عکس های خیابانی و سلفی های دستشویی را جزو دسته ای از مدلینگ نکنید . دسته بندی هایی که دردنیا وجود دارد و می توانید از آن ها پول در بیاورید و حرفه تان را انتخاب کنید باید بشناسید .

آیا می دانید برای مدل شدن چه قد و وزنی باید داشته باشید؟

قد و وزن مناسب مدل ها چند است؟

ورود به مدلینگ یک پروفایل می خواهد! (قدم دوم)

این ها قدم اول کار است و اما بعد از قدم اول قدم دوم چیست ؟ بعد از اینکه خودتان را شناختید و هدفتان را مشخص کردید مهم ترین کاری که باید انجام بدهید این است که باید برای خودتان یک پروفایل درست کنید حالا در هر دسته بندی که می خواهید باشید به عنوان کسی که می خواهید در این رشته قدم بگذارد یا فعالیت دارد فرقی نمی کند و شما باید یک پروفایل داشته باشید.

برای ورود به دنیای مدلینگ حتما باید بهترین مدل های خارجی را بشناسید تا بتوانید از آن ها الهام بگیرید!

پروفایل مدل چیست ؟

پروفایل مدل ها شامل 5 مورد اساسی است

عکس های ساده :

عکاسی ساده در مدلینگ
عکاسی ساده در مدلینگ

یعنی عکس هایی که بدون ادیت هستند یعنی خانم ها نباید آرایش های زیادی داشته باشند و تقریبا باید آرایش نداشته باشند .

  • ویدئو معرفی : ویدئو معرفی خودتان .
  • ابعاد بدنی : ابعاد بدنی و سایز هایتان حتما باید باشد .
  • آلبوم عکس مدل .
  • کارت  معرفی مدل .

این 5 مورد واجباتی است که هر فرد است که در این عرصه پا بگزارد چه پا گذاشته و می خواهد قدم بر دارد و هر اتفاقی که قرار است بیافتد باید داشته باشد چه کسانی که

حرفه هستند و چه کسانی که حرفه ای نیستند .

فرض کنید نحوه ورود به مدلینگ و راه های آن را دانستید، بیایید و شروع کنید!

برای ورود به صنعت مدلینگ 3 راه وجود دارد .

شما می توانید به عنوان یک فریلنسر پا در دنیای مدلینگ بگذارید یا از طریق مسابقات و رقابت های مربوطه مادلینگ اقدام کنید یا از طریق آژانس های مدلینگ .

1-کار کردن با روش فریلنسری

فریلنسر به مدل های آزاد گفته می شود که خودشان همه کاره خودشان هستند و با کسی قرارداد ندارند و همه کار را خودشان باید انجام بدهند .

این مورد مشکلات و فواید خاص خودش را دارد . وقتی شما تصمیم به وارد شدن به دنیای مادلینگ می گیرید از صفر تا صد را خودتان باید بسازید که با توجه به آن شهر و کشورتان  متفاوت می باشد . این راه خیلی مشکلات دارد و برای افرادی که در سابقه ای در این زمینه ندارند اصلا توصیه نمی شود چرا که اول از همه در این مسیر شما تازه کاز هستید و اتباطات قوی ندارید دوم اینکه آدم هایی که سوء استفاده می کنند در این زمینه بسیار زیاد است .

در این مسیر پول باید خرج کنید زمان صرف کنید سختی بکشید و خیلی خیلی مشکلاتی هستند که با آنها رو به رو  می شوید که ممکن است از مسیر اصلی گمراه شوید .این روش به درد مدل هایی می خورد که قدیمی هستند و راه این روش را بلد هست و ارتباطات مناسب را دارند .

خانم ها بخوانند! آیا می توان با حجاب و محدودیت پوشش مدل شد؟

2-شرکت در مسابقات مدلینگ

روش دوم شرکت در مسابقات و رقابت های مادلینگ است در هر کشوری در هر شهری در دنیا  افرادی هستند که یکسری رقابت هایی را برگذار می کنند که آن رقابت ها هم دسته بندی خاص خودش را دارد. خیلی از مسابقات وجود دارند یکسری ها به درد نمی خورد ولی یکسری ها معتبر است که این را باید با توجه به شهرتان پیدا کنین مثلا در ترکیه ببینید که چه رقابت هایی وجود دارند که رقابت های با کیفیتی هستند و می توانید در آن شرکت کنید.

شرکت در مسابقات مدلینگ
شرکت در مسابقات مدلینگ

شرکت کردن در این رقابت ها برای افرادی که هیچ سابقه ای ندارند می تواند خیلی خوب باشد چرا که آن کسانی که مسابقه می دهند یکسری آموزش هایی می بینند با مدل ها و افرادی که در این رشته در حال فعالیت هستند .

ارتباطاتتان را پیدا می کنید کلی چیز های مفید یاد می گیرید و از همه مهم تر اگر شما قبول بشوید دیده می شوید .

آیا در ایران مسابقات وارد شدن به مدلینگ وجود دارد؟

در ایران به آن صورت وجود ندارد ولی چند وقت پیش چند نفر از کسانی که در عرصه مادلینگ خیلی حرفه ای کار می کنند فراخوان انتخاب مدل پخش کرده بودند که این خیلی خوب می تواند باشد ولی به شرطی که این مسابقات تداوم داشته باشد .

وضعیت مسابقات در خارج از ایران

خارج از ایران حال در هر کشوری که هستید یا هر شهری که هستید با یک جستجوی ساده گوگل می توانید  این مسابقات معتبر را پیدا کنید ولی باز هم دقت کنید زیرا کسانی هستند که به دنبال سوء استفاده هستند .

برای شرکت در مسابقات مدلینگ باید روی فرم باشید! آیا میدانید ورزش مناسب مدل ها چیست؟

3-ورود از طریق آزانس های مدلینگ

و اما راه سوم و بهترین راه برای کسی که می خواهد از صفر وارد دنیای مادلینگ بشوند آژانس های مادلینگ هستند . خوبی آژانس ها این است که تقریبا همه کاهایی که باید فریلنسر خودش انجام بدهد را ، برایتان انجام می دهند .

اگر با یک آژانس قرارداد ببندید با هزینه خودتان هر کم و کسری که در پروفایتان وجود داشته باشد را برایتان انجام می دهد . آژانس ها عکس های شما را برای جاهای مختلف می فرستد و سعی می کند که برای شما پروژه پیدا کنند چون طبیعتا درصدی هم از مبلغی که قرار است پرداخت شود را خودشان دریافت می کنند. ولی می تواند بک نقطه خوبی باشد برای کسانی که هیچ سابقه ای ندارند اما باز تاکیید می کنیم هر کسی که می خواهد از صفر وارد دنیای مادلینگ بشود باید خودتان یکسری موضوعات پایه ای را یاد بگیرید و هر کاری یک الفبایی دارد که خودتان باید یادش بگیرید یک نمونه از جاهایی که می توانید این الفبا را یاد بگیرید یوتیوب است .

یک نکته بسیار مهم برای ورود به آژانس های مدلینگ

در مورد آزانس ها هم باید حواس تان به قرارداد ها باشد . شما وقتی با یک آژانس مدلینگ صحبت می کنید و توافق حاصل می شود اول اینکه آژانس پولی از شما نمی گیرد ولی در ازای پروژه ای که برایتان فراهم می کند، که حدود 10 تا 30 درصد هر پروژه می باشد و این درصد به قرارداد ربط دارد .

ولی در قراردادی که می بندید باید دقت کنید که چقدر زمان دارد چه امکاناتی را به آژانس می دهید، آژانس چه توقعاتی از شما دارد و . . . همه این نکات خیلی خیلی مهم است زیرا

بیشترین مشکلات آژانس ها با مدل ها دارند این است که وقتی یک مدل تازه کاز با یک آژانس معتبر توافق می کند از ذوق و شوق بالا قرارداد را نمی خوانند و سریع امضا می کنند ولی بعد ها که این ذوق و شوق خوابید می فهمند که چقدر کلاه سرشان رقته است . پس به طور کامل قرارداد را بخوانید تمام بند ها و موارد را بخوانید ، سوال کنید از سوال کردن نترسید این حق شما است که در مورد قرارداد سوال کنید و نباید چیزی برای شما مبهم بماند . این سه راه وارد شدن به دنیای مدلینگ است که هر  کدام مزایا و معایب مخصوص خودشان را دارند .

در ایران موضوع آژانس های مدلینگ وجود ندارد و آن رقابت ها و مسابقات هم خیلی زیاد نیستند ولی به عنوان فریلنسر وارد این دنیا شدن ممکن است هزینه زیادی داشته باشد .

این وبسایت امین قسمتی سوپر مدل ایرانی است و اینجا با آموزش های مدلینگ به شما کمک می کند تا بتوانید رایگان مدلینگ را یاد بگیرید!

همیشه راهی هست ! فقط شروع کنید!

در حال حاضر هستند کسانی که با استفاده از یوتیوب ها مدل شدند هدف خودشان را پیدا کرده و درحال پیشرفت هستند پی به هیچ وجه دست نکشید  شما چه در ایران باشید یا در افغانستان یا لندن باشید به عنوان یک مدل خودتان باید کارتان را شروع کنید  و یک موضوع مهم این است که شما همیشه باید تلاش خودتان را انجام بدهید همیشه باید خودتان را آماده نگه دارید و آن هدف مد نظر خودتان را بشناسید و پروفایلتان آماده باشد که اگر روزی یک نفر پیدا شود و بخواهد یک مدل انتخاب کند شما حسرت اماده نبودن پروفایل را نخورید دنیای مادلینگ مثل دنیای کارمندی نیست که خیلی ارام پیش برود ، دنیای مادلینگ خیلی فراز و نشیب هایی دارد که ممکن است یک روزه زندگی تان متحول شود.

مطالب مرتبط: درآمد شغل مدلینگ چقدر می تواند باشد؟

16 دیدگاه دربارهٔ «نحوه ورود به مدلینگ»

  1. سلام راستش من اصلا با دنیای مدلینگ سر کار ندارم اما راستش یکی از آشنایان طبق قد وزن و هیکل درشت اندام و مناسب (سابقه بدن سازی نداشتم) بهم پیشنهاد مدل شدن دادن و چندان اهمیتی ندادم اما الان کمی به فکرش افتادم و از نظر بقیه لباس های که به تنمه خیلی خوب جا میوفته و خوب به نظر میرسه سنم 17هست اگه میشه راهنمایم کنید شاید مورد پسند مدل ها شدیم

    1. درود بر شما دوست عزیز شما در همین سایت در بخش فراخوان فرم اطلاعات جذب مدل را تکمیل کنید تا شرایط شما را بررسی نمائیم پیشنهاد می کنیم ویدیوهای امین قسمتی در یوتیوب را ببینید تا نسبت به حرفه مدلینگ اطلاعات لازم را به دست آورید.

  2. ارمیتا چگینی

    سلام من میخوام دختر ۱۳ ساله وپسر۹ ساله ام مدل بشن خودشون خیلی دوست دارند چه کار باید بکنم تا به خواستش ن برسن

    1. درود بر شما دوست عزیز مهمترین موضوع نخست مطالعه و به دست آوردن اطلاعات لازم و بایسته در خصوص حرفه مدلینگ است این کار را می توانید با خواندن مقالات همین سایت modelacademy.ir متعلق به امین قسمتی و دیدن ویدیو های ایشان در یوتیوب با بیش از پانصد ویدیو که اختصاص به مدلینگ دارد انجام دهید.

    1. درود بر شما برای آشنایی با حرفه مدلینگ و شرایط آن و به دست آوردن اطلاعات کافی در این زمینه پیشنهاد می کنیم ویدیوهای امین قسمتی در یوتیوب را ببینید اگر پرسشی داشتید کامنت بگذارید

  3. عصمت اسدی کیا

    علاقمند به مدل‌شدن هستم
    البته مدل میانسالان،چون خانمی ۶۰
    ساله هستم باقد و وزن متناسب برای مدل شدن دراین سن. نیازبه همیاری دارم.

    1. درود بر شما سرکار خانم اسدی کیا برخی از آژانس های مدلینگ در کشورهای مختلف هستند که که این سنین از مدل ها را مدیریت می کنند شما باید با یکی از آنها ارتباط برقرار سازید

    1. درود بر شما اگر می خواهید از شرایط خود برای مدل شدن آگاه شوید پیشنهاد می کنیم فرم فراخوان جذب مدل سایت Modelacademy.ir امین قسمتی را تکمیل نمائید.

  4. عرفان رحمانی

    خداروشکر یوتوبم هست میشه رایگان آموزش دید من خودم از نزدیک خیلیارو دیدم که از همین آموزشای یوتوب توی خیلی زمینه ها تونستن رشد کنن

  5. عرفان رحمانی

    مدلینگم مثل بازیگری میمونه فقط باید تو‌ی کار باشی و بازی کنی تا لیاقتش رو پیدا کنی اونوقت شرایط برات محیا میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *