ورود / عضویت

برای مدل شدن از کجا باید شروع کرد؟!

برای مدل شدن از کجا باید شروع کرد؟

برای ورود به مدلینگ باید چکار کنم؟ افرادی که به مدلینگ علاقه مند هستند اصولا به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول افرادی که تجربه دارند و دسته دوم افراد کاملا بی تجربه!

افراد با تجربه در مدلینگ چه افرادی هستند؟

این افراد لزوما با آژانس های مدلینگ کار نکرده اند اما بلدند پوزیشن عکس بگیرند (پوزیشن عکاسی به معنی حالت های استاندارد بدنی و چهره ای برای عکس برداری) و می دانند چطور باید جلوی دوربین بایستند.

این افراد معمولا نور را می شناسند، فرق لنز دوربین ها را متوجه می شوند و به صورت خودشان و حالاتی که می تواند داشته باشد واقف هستند.

برای مدلینگ شدن از شروع کرد؟
برای مدلینگ شدن از شروع کرد؟

از کجا می دانید که قد و وزن مناسبی برای مدل شدن دارید؟

افراد بی تجربه و مدلینگ

این افراد معمولا علاقه مند به مدلینگ هستند اما هیچ تجربه ای را در این زمینه ندارند.در حالت کلی این افراد دقیقا در مقابل افراد با تجربه قرار می گیرند.این افراد می بایست تلاش بکنند تا به مدلینگ به عنوان یک شغل نگاه کنند و می بایست فوت و فن آن را یاد بگیرند!

افراد بی تجربه و علاقه مند چطور به مدلینگ وارد شوند؟

مسلم است که افراد بی تجربه ولی علاقه مند می بایست پایه مدلینگ را یاد بگیرند.در اکثر نقاط جهان آژانس های مدلینگ و آموزش های آکادمیک وجود دارد که بتوانند مستعدان این رشته را کمک کنند و آن ها را به دنیای مدلینگ عرضه نمایند.مثلا مدل هایی وجود دارند که باز نشسته شده اند و یا به هر دلیلی دیگر کار نمی کنند اما سرشار از تجربه هستند و می توانند آموزش های خودشان را به جوانان جویای نام این رشته عرضه کنند.

در کشور خودمان هم افرادی وجود دارند که این کار را انجام می دهند.در همه جای دنیا نیز این کار در قبال گرفتن هزینه از کارآموز انجام می شود.

برای مدل شدن باید از مدل های خارجی الهام بگیرید

از-کجا مدلینگ را شروع کنم؟
از-کجا مدلینگ را شروع کنم؟

ورود به مدلینگ برای کسانی که تمکن مالی خوبی ندارند!

بسیاری از افرادی که برای ما کامنت می گذارند، افرادی هستند که علاقه مند به مدلینگ هستند و در عین حال وسع مالی مناسبی هم ندارند. پیشنهاد ما به این افراد این است که خودشان دست به کار شوند هر چند که کارشان هم سخت تر می شود! اما در نهایت خیلی عجیب و غریب و دور از دسترس هم نیست!

خانم ها این مقاله را حتما بخوانند!

برای شروع مدلینگ مانند یک فوتبالیست عمل کنید!

ورود به مدلینگ مانند ورود به فوتبال است.شما برای ورود به فوتبال یا فوتبال بلد هستید و یا بلد نیستید.حال برای رشد، می توانید به مدرسه های فوتبال بروید و هزینه بکنید و فوتبال را یاد بگیرید. اما اگر بودجه ندارید، می بایست اول یک توپ بخرید، یک زمین خاکی پیدا کنید، فوتبال بازی کنید، بازی های فوتبال را ببینید و این روند را تکرار کنید.

با این کار مهارتتان در بازی با توپ بالا می رود و کم کم با اشخاصی که مانند شما علاقه مند به فوتبال هستند را پیدا خواهید کرد و روابطتان بیشتر و بیشتر خواهد شد.کم کم ممکن است به شما پیشنهاداتی در این باره برای بازی در تیم های درجه 3 بشود و به این ترتیب مدام پیشنهاد های بهتر و بهتر! و در نهایت خواهید دید که کارتان به لیگ برتر و یا حتی تیم ملی کشیده می شود.

مدلینگ هم همین است! اگر وسع مالی مناسبی ندارید، برای شروع به مدلینگ باید خودتان یاد بگیرید!

ورزش جزء اولیه هاییست که یک مدل باید انجام دهد!

یک دوربین داشته باشید!

لازم نیست که حتما دوربین های گران قیمت داشته باشید! اکثر ما دوربین های موبایلمان یک دوربین دارد که می توان با آن عکس برداری در حد معقول انجام داد.شما از دوستان یا خانوادتان خواهش می کنید که از شما عکس برداری کنند و برای ایده گرفتن برای عکاسی، لازم است مجله های معروف مدلینگ را مطالعه کنید و عکس ها را ببینید و یا به صفحه اینستاگرام مدل ها مراجعه کنید و طرز عکسس گرفتن مدل ها را ببینید.

لازم نیست عکس هایتان را ادیت های پیشرفته کنید و یا پوزیشن های خلاقانه در مرحله اول به کار ببرید.همین کار می تواند باعث شود دید شما نسبت به مدلینگ گسترده تر شود و در نهایت به جلوی دوربین بودن عادت کنید و در کل یه کار مسلط شوید.

آیا کسانی که توانایی مالی خوبی ندارند می توانند مدل شوند؟
آیا کسانی که توانایی مالی خوبی ندارند می توانند مدل شوند؟

به مرور پخته تر می شوید!

اینجا مرحله ایست که شما عکس های یک ماه پیش خودتان را می بینید و تعجب می کنید از اینکه چقدر پیشرفت داشته اید! دیگر راحت تر می توانید در حالات مختلف عکس برداری کنید، زاویه های بهتر صورت خودتان را بیشتر بشناسید و کم کم خلاق تر بشوید.

نحوه ورود به مدلینگ چگونه است؟ از صفر تا 100

نگران نباشید! ما در طول مسیر همراهتان هستیم…

از طریق کانال یوتیوب ما می توانید آموزش های رایگان درباره مدلینگ و روند شروع آن را بصورت رایگان مشاهده کنید و با آن آشنا شوید.

تمام این کارهارو بکنم که چی بشه؟!

اکثر افرادی که به من پیام می دهند و از من می پرسند که برای مدلینگ باید از کجا شروع بکنند تقریبا یک موقعیت ثابت دارند و آ« هم این است که حتی یک عکس هم از خودشان در قالب های استاندارد ندارند!

وقتی به شما می گوییم از خودتان عکس بگیرید و مانند یک فوتبالیست عمل کنید دقیقا به همین دلیل است!

فرض کنید به من پیام می دهید و از من می خواهید راجع به شما و ورودتان به مدلینگ نظر بدهم! من از شما می خواهم که حتما برای من عکس ارسال کنید. اکثرا برای من عکس های سلفی می فرستند و از نگاه کردن به این عکس ها نمی توان برداشت خاصی داشت!

اما فرض کنید 1000 عکس دارید و در بین آن ها 15 عدد آن استاندارد است.ممکن است خود من برای همکاری در یک پروژه از شما به عنوان همکار دعوت کنم و ممکن است از این طریق به معروفیت برسید، به همین سادگی!

آیا امین قسمتی را می شناسید؟ یک مدل بین المللی که آموزش های خود را بصورت دلسوزانه و کامل و رایگان به شما ارائه می دهد.

حالا شما به مرحله اول رسیده اید!

حالا شما دقیقا به همان افرادی رسیده اید که مبانی پایه مدلینگ را بلد هستند! دیگر نمی توانید با گوشی موبایلتان از خودتان عکس بگیرید چون می بایست از این به بعد نمونه کار (Portfolio) جمع آوری کنید! در این مرحله نیاز دارید تا با یک عکاس فعالیت داشته باشید.

عکاس ها هم برای عکس برداری از شما هزینه دریافت می کنند اما اگر عکس هایی که قبلا ثبت کردید عکس های خوبی باشند، راحتت تر می توانید یک عکاس حرفه ای برای خودتان پیدا کنید.حال چه اتفاقی می افتد؟ خود عکاسان هم به نمونه کار نیاز دارند! بنابراین مجاب می شوند که با شما همکاری کنند. و چه بسا عکاس مد نظر از شما هزینه ای دریافت نکند!

مرحله بعدی | جایی که کار شما به عنوان یک مدل شروع می شود!

علاقه مندانی که در ایران حضور دارند، در این مرحله می بایست به دنبال برندهایی بگردند که به مدل احتیاج دارند و از مدل ها استفاده می کنند.برندهایی مانند چرم مشهد، نوین چرم، ایرانسل و بسیاری از برند های جدید هم اکنون از مدل ها استفاده می نمایند. البته اگر علاقه مند باشید قطعا تعداد بیشتری از این برند ها را در ایران می توانید پیدا کنید.

فروشگاه های آنلاین هم از شما استفاده می کنند!

با وجود ویروس کرونا کسب و کارهای آنلاین رشد زیادی داشته اند.بسیاری از فروشگاه های پوشاک نیز برای فروش بیشتر محصول خود از مدل ها استفاده می نمایند.اتفاقا مدتی پیش یکی از افرادی که از من درباره مدلینگ مشاوره دریافت کرده بود، به مغازه لباس فروشی رفته بود و بعد از تن زدن لباس، فروشنده مغازه به او پیشنهاد کار داده بودند.

4 دیدگاه دربارهٔ «برای مدل شدن از کجا باید شروع کرد؟!»

    1. درود بر شما دوست عزیز پیشنهاد می کنیم فرم فراخوان جذب مدل این سایت را تکمیل نمائید تا از شرایط خود برای مدل شدن آگاه شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *